Info

1. Yleiset (2)

Mikä on Oma Webol ja mitä kaikkea sieltä löytyy?

Oma Webol-palvelussa voit tarkastella ja muuttaa yhteys- ja laskutustietojasi ja hallinnoida palveluasi. Oma Webolista löydät muun muassa palvelusi yleiset ja tekniset tiedot ja pääset näkemään avoimet ja maksetut laskut. Oma Webolissa pääset myös muuttamaan palvelusi salasanan.

Oma Weboliin pääset kirjautumaan palvelusi tunnuksilla.  Mikäli käyttäjätunnuksesi on unohtunut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli salasana on unohtunut, sen voit resetoida osoitteessa https://oma.webol.fi/forgottenpassword/

Mitkä ovat asiakaspalvelunne aukioloajat?

Asiakaspalvelumme on auki arkisin klo 9-17 välisenä aikana.

3. Palvelun laskutus ja irtisanominen (2)

Miten voin irtisanoa palveluni?

Voit irtisanoa palvelusi lähettämällä irtisanomispyynnön yhteysosoitteesta osoitteeseen asiakaspalvelu@webol.fi.

Missä muodossa/miten lähetätte laskut palveluistanne?

Ensimmäinen vuosi veloitetaan heti tilausta tehdessäsi, voit maksaa tilauksen luottokortilla tai verkkopankkitunnuksillasi. Jatkossa laskut lähetetetään sähköpostitse.

2. Palvelun tilaus ja käyttö (5)

Miten saan FI-domainin palveluun?

Voit rekisteröidä FI-domainin itse osoitteessa http://www.domain.fi. Laita domainiin nimipalvelimiksi ns3.webol.fi ja ns4.webol.fi. Voimme myös hoitaa rekisteröinnin puolestasi, mutta siitä veloitetaan hinnaston mukainen vuosimaksu. Tilausmoottorissa laita rasti ruutuun kohtaan “Minulla on jo domain” ja kirjoita domainisi tekstikenttään.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani, miten pitäisi toimia?

Mikäli käyttäjätunnuksesi on unohtunut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli salasanasi on unohtunut, voit resetoida sen osoitteessa https://oma.webol.fi/forgottenpassword/.

Minulla on jo domain. Pystyykö sen siirtämään?

Voit siirtää olemassaolevan domainisi meille. Tilaa ensin haluamasi palvelu kotisivujemme kautta. Voit maksaa tilauksen luottokortilla tai verkkopankkitunnuksillasi, jolloin palvelu on toiminnassa mahdollisesti jo saman päivän aikana ja saat palvelun tunnukset sähköpostiisi.

Mikäli kyseessä on jokin muu kuin .fi-verkkotunnus, pyydäthän aikaisempaa palveluntarjoajaasi avaamaan verkkotunnuksen siirtolukituksen ja lähettämään verkko-osoitteen siirtoavaimen meille asiakaspalveluun, jotta voimme tehdä siirtopyynnön.

.fi-verkkotunnuksen kohdalla tarvitsemme verkko-osoitteen valtuutusavaimen, jotta voimme vaihtaa nimipalvelimet. Valtuutusavaimen saat  Viestintävirastolta osoitteesta https://domain.fi/. Voit myös itse vaihtaa nimipalvelintiedot, oikeat tiedot ovat ns3.webol.fi ja ns4.webol.fi

Sivut toimivat kauttamme, kun verkkotunnus on siirtynyt meille tai nimipalvelimet on vaihdettu rekisterinpitäjälle tai Viestintävirastoon. Voit siirtää sivutiedostosi palvelimelle (julkaistavat tiedostot web-kansioon) ja luoda sähköpostilaatikot Oma Webolin kautta.